روزنوشته های داوودکیخسروکیانی

سلام

سلام

این مفهوم محلی از اعراب دارد و یا مفهوم من در آوردیِ کاسبان سمینارها و کتابها و فایل های موفقیتی  و انگیزشی است ؟

اصلا مفهومی مثل این فهمیدن و دانستنی جدید میطلبد ؟ مفهومی که در مورد آن بسیارگفته اند و نوشته اند و درصد زیادی از عکس جمله های انگیزشی را به آن اختصاص داده اند . و هر چیز که بیش از حد به آن بپردازند طبیعتا غیر مهم بودن آن در ذهن نقش میبندد . اطلاعاتی بسیارو البته سطحی اما چیزهایی از جنس توهم دانستن .

 

به یقین اعتقادی تمام و کامل دارم که باورهای درست و اصولی پیش نیاز ضروری موفقیت در هر حوزه است. شاید تصور میکنید که بعضی از حوزه های فعالیتی نیازی به این مقوله نداشته باشند .

دختر خانمی که خانه داریِ خوب و شایسته را تنها هدف خود میداند، چه نیازی به اصلاح باورهای ذهنی خود دارد؟

دانشجویی که میداند بعد از فارق التحصیلی میتواند در شرکتی معتبر و با حقوقی مکفی  مشغول به کار شود شاید نیازی به دانستن و اصلاح نظام باورهای خود احساس نمیکنید . ( اصل این گزاره محال است مگر اینکه پسر خاله یک مقام بلند، متوسط و حتی کوتاه پایه دولتی باشید و یا شرکت یکی از اقوام به شما قول کار داده باشند و یا ...  )

طلبه یا طالب یک دانش ویا یک معنا که عطش روحی اش با کتاب و استاد و یادگیری برطرف میشود، نیازی به این دانسته های سخیف حس نمیکند .

ممکن است  فردی تصوف یا عرفان پیشه کرده ، دنیا را کمتر از بال پشه ای میپندارد و قصد سیر و سلوک دارد . او نیز ممکن است این مفاهیم را مفاهیمی صرفا مادی ارزیابی کند و برای مطالعه آن نیازی نبیند .

ویا حتی ممکن است با لیسانس عمران در مغازه تعویض روغنی پدر مشغول باشید و اتفاقا بیشتر از دو کارمند هم درآمد را تجربه کنید و تصور شما اینست که این مفاهیم بدرد تان نمیخورد . ( یکی از دوستان خوبم عین این گزاره است و من مرتب به او میگویم خوشا غیرتت چون دوستان لیسانس و فوق لیسانس سالها بیکارو دنبال  شغلی با یک میز شیک، خیلی سراغ دارم ) .

 

زمانی که در مورد باور های انسان صحبت میشود، آنقدر مخاطب این مبحث بزرگ وگران جایگاه است که گمان میکنم اصلاح نظام باورهای او بسیار با اهمیت باشد، در هر شغل و جایگاهی که قرار داشته باشد و یا بخواهد قرار گیرد.

 اما اگر این سلسله مطالب را در این سایت قابل مطالعه و یا دارای وجاهت لازم نمیدانید، باید حتما و قطعا در مورد آن در منابع دیگر و معتبرمطالعه ای به تفصیل داشته باشید .

حقیر از اولین دلایل عدم رشد در هر حوزه شغلی را گره باور های غلط انسانها میدانم و البته این اولویتی است که از کتب بزرگان درک کرده ام.

پیشنهاد اکید میکنم که مطالب این سری را به ترتیب و با انجام تمرینهای هر درس ادامه دهید تا تبیین بحث به بهترین شیوه انجام شود . وهمچنین لطفا هر درس را حداقل به فاصله یک روز از درس قبلی مطالعه بفرمایید .

چند سؤال و مقدمه ای برای فهم بهتر .

باور چیست ؟ ( بزودی )

 

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
X