روزنوشته های داوودکیخسروکیانی

سلام

اما...

اما تقریبا در تمام فعالیتهایی که قبلا شرکرده بودم ، به نتیجه مطلوب رسیده بودم .

چرا این یکی نشد ؟

از طرفی به شرکت قول همکاری برای ویزیتوری داده بودم  .   قول .

حتما دلیلی داشت .هرچه آرام تر میشدم و احساساتم فروکش میکرد ، ذهنم راحت تر تحلیل میکرد.

به خودم گفتم مثل همیشه در اوج خستگی و تردید ها ،خوبه بازم به کتاب پناه ببرم .شاید چیزی از کتبها رو جا انداخته بودم.

کتاب روانشناسی فروش  برایان تریسی رو برداشتم و شروع به خواندن مجدد کردم.

همون شروع کتاب متحیر شدم ...

آخه چرا ؟

چرا مطلب به این مهمی رو دقت نکرده بودم ؟قبلا که خوانده بودم اصلابه بنظر مهم نمیرسید اما خودش بود ،خود خودش .

تو همون مقدمه کتاب نویسنده شرح بسیار کوتاهی از زندگی خود نوشته بود.وقتی مقدمه رو اینقدر سرسری خونده بودم ،وای به احوال متن کتاب.

و هرچقدر جلوتر رو میخوندم ،بیشتر از خودم دلگیر میشدم .هیچ یک از اصول مطرح شده کتاب رو در اولین تجربه کاریم در فروش لحاظ نکرده بودم و با مرور اتفاقات دیروز در ذهنم ، تقریبا دلیل تمام نه هایی که شنیده بودم ، آرام آرام واضح میشد .

 اما کلیدی ترین مشکلم در همان زندگینامه کوتاه مولف نوشته شده بود و البته به زبان ی واضح و سلیس .

شما حدس نمیزنید مشکل من چی بود ؟ خودم بگم ؟

خدایی خساست اجازه نمیده بنویسم چون یک شب تا صبح خوابم رو گرفته بود ومثل یک کاشف نمیخوام کشفم رو به همه لو بدم اما...

باشه میگم .

ابتدا قسمتی از متن خود کتاب رو ذکر میکنم :

( وقتی دیگر نتوانستم کار پیدا کنم ،وارد جرگه فروش شدم ... آموزشی که شروع کردم از سه جمله تشکیل میشد : اینها کارتهای تو هستند ، اینها هم برو شورهای توهستند و آنهم دری که باید بروی و کارت را شروع کنی !

روزها به ادارات میرفتم و شبها در خانه های مسکونی را به صدا در می آوردم .

از دری به در دیگر میرفتم تا بیشتر با جواب نه روبرو گردم.

بعد از شش ماه بالاخره کاری کردم که زندگی ام متحول شد... )

یاد یه ضرب المثل قدیمی افتادم  :  دیر اومده و زود میخواد بره

ادامه دارد...

نظرات  (۲)

سلام . به نظر من کتاب دوست خیلی خوبی میتونه برای ادم ها باشه چون در بعضی موارد مثل کار فروش شاید باید به نکات کلیدی مهمی توجه کنی ولی که نمیدونی اون نکات کلیدی چیا هستن ولی با خواندن کتاب تو میتونی به این نکات و تجربه ها پی ببری 
سلام . به نظر من کتاب دوست خیلی خوبی میتونه برای ادم ها باشه چون در بعضی موارد مثل کار فروش شاید باید به نکات کلیدی مهمی توجه کنی ولی که نمیدونی اون نکات کلیدی چیا هستن ولی با خواندن کتاب تو میتونی به این نکات و تجربه ها پی ببری 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
X